מערכות גילוי וכיבוי אש

אחד הפחדים הגדולים ביותר שלנו הוא, שתפרוץ שריפה באחד מחדרי הבית ואנחנו לא נדע מזה או לא נדע מה עושים במצב כזה. מכל הפחדים והאסונות, אין ספק שפריצת שריפה הוא אחד הפחדים המוחשיים ביותר שיש, לכן אנחנו מנסים להתגונן מפני מצב זה בדרכים שונות, כשהדרך הפופולארית ביותר היא באמצעות מערכות גילוי וכיבוי אש.

עד לפני מספר שנים היה נהוג להתקין מערכות גילוי עשן אך ורק במוסדות ציבור או מפעלים, מתוך מחשבה שהם המקומות אשר הפוטנציאל שתפרוץ בהן שריפה היא הגבוהה ביותר. אך עם הזמן בגלל חשש הולך וגובר גם במגזר הפרטי וכן בגלל דרישה של חברות ביטוח, הותקנו מערכות גילוי וכיבוי אש גם במבנים פרטיים, החל מהבתים עצמם, וכלה במסדרונות המבנה ובחדרים שונים. המחשבה היא, אם תפרוץ שם שריפה, הרי שיהיה ניתן לקלוט אותה באופן מיידי ולהתמודד איתה.

ישנם סוגים שונים של אזעקת אש, האזעקה הפשוטה ביותר היא זו שמזהירה מפני מצב של שריפה במקום, אזעקה זו מאפשרת לנו להיערך בהתאם, להזמין מכבי אש, לפנות את האנשים במידת הצורך, לפנות חפצים ועוד. אזעקה משוכללת יותר היא כזו שמחוברת למוקד של מכבי אש או למוקד של חברת הביטוח, כך שאם מתרחש משהו, מיד זה מגיע לגורמים המוסמכים והם פועלים בנושא, כך אנחנו לא צריכים לבזבז זמן ביצירת קשר עם גורמים אלו.

כיום נהוג להתקין מערכות גילוי וכיבוי אש בחדרים שונים במבנה, כשמדובר בבית פרטי אז מן הסתם, המערכת מותקנת במטבח, שזה מקום המועד לפורענות מבחינה זו, מקומות אחרים בבית בהם נהוג להתקין מערכות כאלה או מערכות גילוי עשן, הם חדרי הילדים, חדר הורים והסלון. במבנים מסחריים נהוג להתקין אותם במקומות הומי אדם, מקומות בהם מתבצעות עבודות מסוגים שונים וכן במקומות שמפעילים בהם מכונות שעלולים לגרום לשריפה.לרוב נהוג להתקין את המערכות במרכז החדר, כך שיקלטו כל פינה בו ויאפשרו כיבוי אופטימאלי של האש. כשרוכשים מערכת גילוי עשן יש לוודא תחילה כיצד פועלת המערכת, לאיזה מרחק היא פועלת, באיזו מהירות, איזה טווח עשן היא קולטת, והאם מדובר רק בגלאי עשן או גם בגלאי חום רגיל.

לסיום, אם אתם מחפשים מערכות גילוי וכיבוי אש, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר. חברת יוסוניק מתמחה בשיווק והתקנת מערכות אלו. אתם יכולים ליצור איתנו קשר בטלפון או דרך האתר ואנחנו נשמח לעזור לכם.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

אזעקות לבית פרטי