גלאי עשן ביתי

בבתים רבים, בפרט בבתים בהם מתגוררים אנשים מבוגרים וכן משפחות עם ילדים קטנים, נהוג להתקין היום גלאי עשן ביתי. גלאים אלו משמשים את דיירי הבית למקרה שפורצת שריפה אשר אינם גלויה להם לעין או שאינם מודעים לה באופן ישיר. הגלאים מאותתים בכל פעם שיש עשן בבית, והם יכולים להיות מחוברים למערכות אחרות אשר מאפשרות כיבוי שריפות באופן מהיר.

מערכת גילוי עשן היא לא מערכת אשר מופנית אך ורק לבתי מגורים אלא גם למבנים ציבוריים, עסקיים ומסחריים. כיום נהוג להתקין מערכות אלו בכל מבנה ציבורי חדש זאת על מנת לשמור על בטיחותם של הנוכחים במקום (עובדים או דיירים) וכן בשביל לשמור על בטיחות המבנה. אזעקת עשן מאפשרת לפעול במהרה במקרים בהם פורצת שריפה ולו קטנה ביותר, ברגע שמגלים את השריפה שהיא בתחילתה אז ניתן להתמודד איתה בצורה נכונה ובכך למנוע מצב בו השריפה צוברת תאוצה ואז ההתמודדות איתה היא כבר שונה בתכלית.

כשמתקינים גלאי עשן ביתי, חשוב לשים לב היכן מתקינים אותו ואיזה גלאי מתקינים. על מנת שיהיה זה גלאי שיעבוד בצורה מדויקת וטובה, הרי חשוב שהוא יעמוד בתקן הישראלי כפי שקבע מכון התקנים הישראלי. הגלאי מותקן בתקרת החדר והוא יכול לעבוד ב-360 מעלות, כך שהוא קולט מכל זווית אפשרית מה נעשה מסביבו. לפני שמחליטים איזה גלאי להתקין יש לבדוק, כמה משטח החלל בו הוא מותקן, הגלאי מצליח לתפוס.

ההחלטה היכן להתקין מערכת גילוי עשן, כלומר באילו חדרים, במקרים של בתים פרטיים היא החלטה של דיירי הבית ובמקרים של מבנים ציבוריים היא החלטה על פי חוק. בבתים פרטיים הרי שנהוג להתקין גלאים בחדר הילדים, במטבח, בסלון ובחדר שינה של ההורים. במידה ואחד מבני הבית מעשנים, הרי שנהוג לא להתקין בחדר מסוים גלאי על מנת שיהיה ניתן לעשן בו בחופשיות.

במקרה של מבנים ציבוריים, הרי שמערכות גילוי עשן יותקנו במסדרונות, בלובי, בחדרי מדרגות וכן במשרדים ובחדרים בהם עובדים. במקרה ומדובר בחדרים גדולים, אז יותקנו מספר גלאים על מנת שאלו יתפסו זווית ושטח נרחב ככל שניתן.

לסיום, אם אתם מעוניינים להתקין מערכות גילוי עשן, אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום. אצלנו ביוסוניק תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים אודות מערכות גילוי עשן ובפרט על גלאי עשן ביתי. אתם יכולים לפנות אלינו בטלפון או דרך האתר ולקבל מאיתנו הצעת מחיר אטרקטיבית.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

קודן לשער חשמלי